برترین موسسه آموزشی در کشور با برترین اساتید آموزشی

دوره مدیریت امور اداری و کارگزینی

موسسه سروش  | تلفن تماس : 02166919109 | ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دوره مدیریت امور اداری و کارگزینی

دوره مدیریت امور اداری و کارگزینی

تومان480000
دسته بندی:
امتیاز کاربران:

درباره این کلاس

دوره مدیریت امور اداری و کارگزینی

دوره مدیریت امور اداری چه دوره ای است؟

امروزه با توجه به وجود موقعیت های شغلی بسیار مناسب برای افراد با صلاحیت و همچنین اهمیت جایگاه مدیر امور اداری و سطح در آمد مناسب آن ، شرکت در دوره های مدیریت امور اداری با استقبال بسیاری روبرو شده است . دوره مدیریت امور اداری دوره ای است که در آن دانش پذیران با صفر تا صد آن چه که افراد در روند مدیریت امور اداری یک شرکت به آن نیاز دارند ، آشنا می شوند. این دوره ی آموزشی به دلیل اهمیت پست سازمانی و گرایش صاحبان صنایع و مشاغل به همکاری با افراد متخصص در این حوزه مورد استقبال بسیاری از علاقه مندان حوزه مدیریت و متقاضیان ورود به بازار کار قرار گرفته است. مدیریت امور اداری جنبه های انسانی سازمان را در بر می گیرد ، زیرا انسان عامل مهمی در رسیدن به اهداف شرکت ها و مدیریت آن ها به حساب می آید . تحقیقات امروزی این حقیقت را نشان می دهد که رابطه نزدیکی بین نحوه مدیریت منابع انسانی و امکان رسیدن به اهداف سازمانی وجود دارد ، به همین دلیل مدیریت امروزه به عنوان یکی از مهم ترین و حیاتی ترین بخش هر شرکتی محسوب می شود.

 

مدیران امور اداری دارای تخصص ویژه ای هستند ، این افراد همیشه در تلاش هستند تا در جهت کسب رضایت کارکنان و تامین هدف های سازمانی گام برداشته و سیاست گذاری کنند . این نوع مدیریت ، مسئولیت جمع آوری اطلاعات و برنامه ریزی در زمینه های پرسنلی ، اداری ، اجتماعی و رفاهی کارکنان شرکت را بر عهده دارد و کلیه ملزومات ، نیازمندی های واحد های مختلف را تهیه و در اختیار کارکنان قرار می دهد . مدیریت امور اداری شرکت ها در راستای تحقق اهداف سازمانی خود ، بیشترین برنامه ریزی های خود را بر روی منابع انسانی (رکن اصلی و اساسی شرکت ها) ، اجرای صحیح بخشنامه ها ، آیین نامه ها و … در چار چوب مقررات و قانون قرار داده است.

موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با توجه به استقبال علاقه مندان به این حوزه و افراد مرتبط به این تخصص ، اقدام به برگزاری دوره های مدیریت امور اداری کرده است . این موسسه با همکاری اساتید برتر و به نام حوزه مدیریت اموری اداری ، موفق به برگزاری دوره های آموزشی مدیریت امور اداری در سطح استاندارد های بین المللی شده است . دانش پذیران علاوه بر کسب دانش ، تخصص ، توانایی و مهارت های مورد نیاز برای ورود به این حوزه کاری در پایان دوره موفق به اخذ مدرک مدیریت امور اداری معتبر مورد تایید سازمان علوم ، تحقیقات و فناوری کشور می شوند.

به چه کسی مدیر امور اداری می گویند؟

امور اداری از بخش های مهم در یک سازمان محسوب می شود و مانند یک پل ارتباطی بین تمام واحد های سازمان می باشد و از فعال ترین بخش ها به شمار می آید و در حقیقت هسته مرکزی سازمان است . مدیر امور اداری در سازمان های کوچک مسئول تمام بخش های اداری می باشد ، ولی در سازمان های بزرگ ، مدیر امور اداری مسئول مدیریت و نظارت بر کارکنان بخش اداری است.
مدیر امور اداری مجموعه گسترده ای از خدمات را برنامه ریزی ، هماهنگی و هدایت می کند تا سازمان بتواند به صورت موثری کار کند . او وظایف گسترده و وسیعی را بر عهده دارد . مدیر امور اداری در رعایت شدن و اعمال استاندارد ها و قوانین در قرارداد های سازمان نظارت دارد . او الگوهای مصرف انرژی ، استفاده از فن آوری و تجهیزات اداری را کنترل می کند مثلا ممکن است در خرید تجهیزات و وسایل جدید برای کاهش هزینه های انرژی و یا تعمیر و نگهداری یا جایگزینی آینده تجهیزاتی مانند کامپیوتر برنامه ریزی کند . کار این مدیر در میزان بهره وری و رضایت کارکنان موثر است . بخشی از وظایف مدیر امور اداری مربوط به کارکنان می باشد از جمله انجام امور استخدامی ، موارد داخل سازمانی (مانند ترفیع، جابجایی و …) ، اجرای دستورالعمل ها و آیین نامه های استخدامی ، ارزشیابی عملکرد کارکنان ، امور رفاهی و … .
مدیر امور اداری در بسیاری سازمان ها و شرکت ها مسئولیت اجرای مناقصه ها و مزایده ها را برعهده داشته و بر امور انبار داری ، نحوه نگهداری و ایمنی کالا ها ، تهیه کالا ها و تجهیزات مورد نیاز ، امور مربوط به خدمات عمومی مانند برگزاری جلسات و همایش ها نظارت دارد . مدیر امور اداری در ساعات اداری معمول مشغول به کار بوده و عمده وقت کاری خود را در داخل سازمان یا شرکت می گذراند.

وظایف مدیریت امور اداری چیست؟

مدیریت امور اداری یک پست سازمانی بسیار حساس و مهم است به طوری که ضروریست مدیریت این حوزه به دست افراد متخصص و ماهر سپرده شود چرا که می تواند تاثیرات مثبت بسیاری در روند انجام کلیه ی امور سازمان داشته باشد ، همینطور می تواند باعث افزایش بازده (راندمان) کاری سازمان شود . مدیریت امور اداری در یک سازمان وظیفه ایجاد هماهنگی و هدایت تمامی خدمات اداری شرکت و پشتیبانی آن را به عهده دارد . این وظایف و مسئولیت ها در شرکت های کوچک می تواند توسط یک فرد مدیریت شود اما در شرکت ها و ادارات بزرگ و پر رفت و آمد و با حجم کاری بالا ، به دلیل حجم بسیار زیاد کار و اهمیت سرعت در روند انجام امور ، مدیریت امور اداری با واگذاری اختیار به کارمندان امور اداری انجام می شود و مدیر امور اداری به نحوه عملکرد و نتایج کار کارمندان این واحد نظارت خواهد کرد و در مواقع لازم برای راهنمایی و اصلاح شیوه ی کاری آن ها اقدام می کند .
مدیر امور اداری مسئولیت برنامه ریزی ، سازماندهی و مدیریت دامنه ی وسیعی از فعالیت ها را به عهده دارد ، فعالیت هایی که در جریان آن ها یک سازمان می تواند به طور اثر بخش به فعالیت بپردازد . برای مثال او وظیفه ی تصمیم گیری پیرامون چگونگی اختصاص دادن فضا های کار ، تعمیر و نگهداری تجهیزات و عملیات ، همراه با تامین تجهیزات را بر عهده دارد . او همچنین ممکن است به برنامه ریزی برای اطلاعات کارآمد و پردازش داده ها ، ایمیل ها ، موارد برنامه ریزی و توزیع ، چاپ و تکثیر، مدیریت مدارک ، مدیریت ارتباطات از راه دور ، امنیت ، بازیافت ، سلامتی و خدمات حمل و نقل مشغول باشد.

یکی از مهم ترین مسئولیت های او اطمینان یافتن از صحت قرارداد های امضا شده ، الزامات بیمه ، مقررات دولتی و استاندارد های ایمنی و به روز بودن آن هاست .مدیر امور اداری قرار است به بررسی الگو های مصرف انرژی ، استفاده از فن آوری ، و نیاز های مالی ، برنامه ریزی برای نگهداری طولانی مدت ، نوسازی و جایگزینی بپردازد.

از مدیر امور اداری انتظار می رود در روند استخدام برخی از کارکنان دخالت نماید ، از آن جایی که او قرار است به مصاحبه ، انتخاب و استخدام کارکنان جدید بپردازد لازم است از شخصیت تاثیرگذاری برخوردار باشد . مدیر امور اداری باید مراقب بخش سازمانی خود بوده و از وجود تمام افراد مورد نیاز برای کار اطمینان حاصل نماید، او باید بتواند روابط موثری با کارکنان برقرار نموده و همواره حضور و غیاب آن ها را تحت نظر داشته باشد . کنترل و نظارتی که مدیر امور اداری بر مجموعه ی فعالیت های مرتبط با این حوزه دارد ، در نهایت منجر به ایجاد نظم ، هماهنگی در سازمان می شود و این روند در آخر موجب افزایش چشمگیر راندمان کاری در شرکت مورد نظر خواهد شد.
یکی دیگر از وظایف بسیار مهم ، حائز اهمیت و تاثیر گذار در حوزه مدیریت امور اداری نظارت بر رعایت و اجرا ی کلیه قوانین و مصوبات تعیین شده در شرکت دولتی یا خصوصی مورد نظر می باشد که این مورد نیز به نوبه خود تاثیرات مثبت بسیاری بر بهبود کیفیت و افزایش راندمان کاری کارمندان خواهد داشت

 

 

اطلاعات تماس با کارشناس دوره :

برای ارتباط با کارشناس دوره یا سمینار با شماره تلفن 02166919109 تماس حاصل فرمایید

نقد و بررسی

0 امتیاز 0 از 0 امتیاز

5ستاره 0

4ستاره 0

3ستاره 0

2ستاره 0

1ستاره 0

اعضا

تعداد کل دانشجویان این دوره

عضویت کاربر

بازنشانی کلمه عبور